Teknoloji

N47BA’ya ne oldu? İçerideki herkes muhtemelen ölmüşken uçan uçağın gizemi hala çözülemedi.

1999’da Amerika Birleşik Devletleri’nde bir uçak garip bir rota izledi. Her zamanki gibi belirlenen irtifaya tırmanmıştı. ancak Dallas’a gitmek yerine ABD üzerinden doğrudan Kanada’ya uçmaya başladı. Mürettebatla hiçbir temas kurulmadı ve en kötüsünden korkan askeri jetler, gizli uçuşu önlemek için çabaladı. O zamanlar kimsenin bilmediği şey, uçaktaki herkesin ya baygın ya da ölü olduğunu.

N47BAolarak kayıtlı Learjet 35 çok değerli kişileri taşıyan özel bir jetti. 25 Ekim 1999’da Orlando, Florida’dan kalkan yolcuların ortasında PGA efsanesi Payne Stewart, eski Amerikan futbolu oyun kurucusu Robert Fraley, Stewart’ın golf ajansı başkanı Van ArdenVe Jack Nicklaus Company’den golf sahası tasarımcısı oradaydı. iki pilot, Michael KlingVe Stephanie Bellegarrigue Ayrıca Dallas, Teksas’a rutin bir gezi için uçaktaydılar. Küçük uçakta üç saatlik kolay bir yolculuk için hazırlanmış toplam altı kişi vardı.

Her zamanki gibi havalandılar ve önceden onaylanmış deniz seviyesinin 11.900 metre yukarısına tırmanmaya başladılar. 7.000m’de, pilot tarafından her şeyin normal olduğunu belirten telsiz bağlantısı doğrulandı ve bu Learjet 35’ten gelen son bilgi buydu.

Learjet 35 ile bağlantının kesilmesi

Altı dakika sonra, uçakla yeniden bağlantı kurmak için bir girişimde bulunuldu, ancak herhangi bir yanıt alınmadı. Sonraki birkaç dakika içinde art arda yapılan birçok girişim alarma neden oldu ve Hava Kuvvetlerinin müdahil olma zamanının geldiğine karar verildi.

Şanslı bölgede bulunan bir F-16, görsel inceleme yapmak için uçağı durdurmak üzere yola çıktı. Albay Olson, uçağın görünür bir hasarı olmadığı ve düz bir rotada uçtuğu, ancak mürettebatı teşhis etmek için kokpitin içini göremediği sonucuna vardı. Pencereler opaktı, sözde yoğuşma veya buzla kaplıydı.

N47BA kazasından sonraki incelemeden bir görünüm.

Ardından iki girişim daha oldu ve endişeler arttı. Pentagon’un, uçağın kalabalık bir alana inmesi durumunda uçağı düşürmeyi düşündüğü yönünde spekülasyonlar yapılırken, bu spekülasyonlar yalanlandı ve böyle bir seçenek asla düşünülmedi.

Fakat, Kanada Başbakanı Jean ChrétienDaha sonra anılarında, Learjet 35’in bir Kanada havaalanına girmesi durumunda, Winnipeg şehrine çarpabileceği korkusuyla vurulmasına izin verildiğini itiraf etti.

Sadece dört buçuk saatlik yakıt taşıyan uçağın yakıtı kısa sürede bitti ve spiral şeklinde alçaldı. Görgü tanıkları, uçağın tamamen kontrolden çıktığını ve neredeyse süpersonik hızlarda yere doğru süzüldüğünü belirtti. Uçak Güney Dakota’da düz bir zemine düştü.Çarpmanın etkisiyle tüm uçak yok olurken geriye büyük bir krater kaldı.

Uçakta ne oldu?

Tüm bu olayda mürettebata ne olduğu en büyük sorulardan biriydi. Son görüşmenizden kısa bir süre sonra Kabin basıncının düştüğü tespit edildi . Bu basınç düşüşünün neden veya ne kadar hızlı meydana geldiği kesin değil, ancak mürettebat hipoksi nedeniyle bilinçlerini kaybetmelerini engelleyemeyecek. yeterli ek oksijen alamadı.

Kademeli veya ani bir basınç düşüşünün neden olduğu bilinç kaybından sonra, otopilot yakıt bitene kadar irtifayı ve düz bir rotayı korudu. Uçak, direksiyon başında kimse olmadan neredeyse dört saat uçtu.

Basınç düşüşünün nedeni bugün hala bilinmiyor, ancak kara kutu kayıtları, uçuşun son dakikalarında kimsenin uyanık olmadığını gösteriyor. Bu nedenle, tüm mürettebat üyelerinin bilinçsiz olduğu veya son temaslarından kısa bir süre sonra öldüğü düşünülüyor.

Şimdi kaza mahallinde trajik kazanın kurbanlarına adanmış bir anıt duruyor. Stewart daha sonra Dünya Golf Onur Listesi’ne alındı ​​ve uçağın ünlü mürettebatı için anma törenleri düzenlendi.

edremitajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu